Mytologizovanie v reklame
25. 12. 2007
Pojem Mytologizovanie označuje snahu médií, či agentúr, poskytnúť spotrebiteľovi ideu o dokonalosti výrobku.
Mytologizovanie je súčasťou aj moderného človeka, spoločnosti a kultúry
Médiá preberajú funkciu kultúrnych mýtotvorcov a šíriteľov mýtov.
Podstata moderných mýtov
+ nedosiahnuteľná skutočnosť sa vydáva za reálne dosiahnuteľnú
+ ideál za bežnosť
+ fantázia za skutočnosť
+ virtuálny svet za skutočný svet
+ konzum ako dominantný zdroj šťastia
+ romantické hodnoty a normy správania sú vydávané za reálne platné a dodržiavané
Najčastejšie využívané mytológie v reklamách pre adolescentov:
+ dokonalosť tela sa dá dosiahnuť používaním značky XY
+ psychologický, kultúrny a sociálny kult tela
+ všetko je dosiahnuteľné ľahko a rýchlo
+ kult mladosti
+ peniaze rovná sa šťastie
+ užiť si tu a teraz
+ obeta za veľkú ideu je zmysluplná
+ konzumuješ, teda si
+ buď sebou samým
poWa
(miRec*, 29. 1. 2008 22:48)