Choď na obsah Choď na menu
 


Mytologizovanie v reklame

25. 12. 2007
Pojem Mytologizovanie označuje snahu médií, či agentúr, poskytnúť spotrebiteľovi ideu o dokonalosti výrobku. Mytologizovanie je súčasťou aj moderného človeka, spoločnosti a kultúry Médiá preberajú funkciu kultúrnych mýtotvorcov a šíriteľov mýtov. Podstata moderných mýtov + nedosiahnuteľná skutočnosť sa vydáva za reálne dosiahnuteľnú + ideál za bežnosť + fantázia za skutočnosť + virtuálny svet za skutočný svet + konzum ako dominantný zdroj šťastia + romantické hodnoty a normy správania sú vydávané za reálne platné a dodržiavané Najčastejšie využívané mytológie v reklamách pre adolescentov: + dokonalosť tela sa dá dosiahnuť používaním značky XY + psychologický, kultúrny a sociálny kult tela + všetko je dosiahnuteľné ľahko a rýchlo + kult mladosti + peniaze rovná sa šťastie + užiť si tu a teraz + obeta za veľkú ideu je zmysluplná + konzumuješ, teda si + buď sebou samým
 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

poWa

(miRec*, 29. 1. 2008 22:48)

presne tak neprecital som to :)))

4mirec

(zuzulQa, 29. 1. 2008 9:16)

heh a aj si to precital? ty asi moc nevis o com pises, co?

poWa

(miRec*, 5. 1. 2008 17:42)

vela ++++ na moj vkus :D