Ciele reklamy
25. 12. 2007
Úvodom si samozrejme musíme charakterizovať reklamu samu, jej funkcie a ciele. Pojem reklama má viacero definícií, ktorých spoločnou teóriou je využitie reklamy ako proces šírenia informácií s cieľom zaujať prijímateľa produktu.
Najvšeobecnejšia definícia vymedzuje reklamu ako cieľavedomé komunikačné pôsobenie zamerané na určitú cieľovú skupinu, ktorej úlohou je pomáhať pri utváraní postojov, názorov a zvyklostí, vedúcich k žiaducim činnostiam.
1.1 Ciele reklamy
Základným cieľom reklamy je samozrejme upútať príjemcu dostatočne na to, aby si kúpil propagovaný výrobok. Upútanie však nie je jednoduchý proces.
Ciele reklamy by sa teda dali zhrnúť do troch všeobecných bodov:
+ informovať – informatívna funkcia
+ zaujať- formatívna funkcia
+ vyzvať na akciu – aktivizačná funkcia
K dokonalému dosiahnutiu týchto bodov slúži psychológia reklamy. Pod týmto pojmom rozumieme odvetvie aplikovanej psychológie zamerané na poznanie potrieb obyvateľstva, vyzdvihnutie tých kladov reklamy, ktoré dokážu presvedčiť spotrebiteľa o kvalite výrobku. V užšom slova zmysle, je psychológia reklamy zameraná na poskytnutie dostatočného množstva dôvodov, presvedčenia a podmienenia cieľovej skupiny ľudí ku kúpe propagovaného subjektu.
Výstižne to vyjadril Konrad Lorenz: „Odborník v reklame je úspešný vtedy, keď dokáže manipulovať inštinkty a emócie. Kto chce získať veľké masy ľudí, používa kľúče k ich „srdciam“, k ich podvedomiu.“
Komentáre
Prehľad komentárov
quineprox https://keys-chloroquinehydro.com/
buy cialis usa cialiswithdapoxetine.com
(can i take cialis with daxpoteine, 9. 12. 2021 16:55)
generic cialis https://cialiswithdapoxetine.com/
erectile fissure
(hsq medical abbreviation, 21. 7. 2021 22:53)lupus wikipedia english https://plaquenilx.com/# hcqs 200
Agottantyuncoda yqqow
(pharmaceptica, 23. 6. 2021 4:35)hydroxychloriqine https://pharmaceptica.com/
bdswjolyqhej
(byawwe, 6. 5. 2022 16:39)